Sunday 21 April 2013

hari minggu

Assalamualaikum wbt...

Okaip, hari nie hari minggu... Hmmm, aku keja hari nie... Ikotkan cuti tapi sbb dua - dua cuti ada hal, aku yang ganti... xpela, dok umah pepagi nie pon bkn bleh tido... Aku x biasa tido lpas subuh, kecuali meme x larat & ngantok giler, hehe... Datang pejabat pagi nie, urus rollcall pekerja, cakap mana yang patut jela, pastu lepaskan dorang pi keja... Aku x pandai bcakap lama2, meme bos pon tegur gak kadang, ahakss... Tapi meme aku cam nie, cakap mana yang perlu jela, x perlu nak meleret cakap... Nanti orang jemu...

Dah setel rollcall, ader standing meeting plak...Yang nie pjumpaan ngan mandur & bahagian kualiti buah tok tau masalah kelmarin, pencapaian hasil kelmarin & target hasil hari nie... Pastu wat round table tnya kot2 dorang ader nak citer masalah keja yang len... Bleh setel masa tue gak... tapi meme byk pon kadang dorang citer, puas gak mencatat tok amik tindakan susulan apa yg patut nnt...

Dah setel sumer, bsurai... Siap dlm kol 6.15 pagi camtu... Tros masuk pejabat & tgk laporan yang ader... Byk plak laporan nie, meme wat kpala serabut plak... Nak segera sumer plak tue... Xpe, tolak tepi dolu, semak laporan yang penting dolu... Dah setel conteng2, ltak atas meja pmbantu pejabat, biar dorang yang taip nnt, haha... Jahat x?? X jahat pasal tue tugas dorang, bantu pihak pengurusan...

Hmmm, yang x best keja hari minggu nie, sumer kakitangan len cuti, so aper sumer aku kena wat sendrik... pkeja nak pi klinik pon aku yang kena wat borang dorang, nak amik barang kat kdai pon aku gak wat... xpela, bkn slalu wat, wat jela, hohoho...

Dah setel sumer, rasa lapo plak... Kdai mkn kat tmpt aku tutup plak hari minggu camni, so kalo nak mkn gak, kena pi kdai len yang jauh dia dlm 23 km... Dan2 pnyelia aku call, ajak mkn... Okaip, ader member nak pi mngunyah... 

So, skarang nie dok lepak kat kdai mkn ngan member arrr nie, mkn nc lemak n minum air kopi.... Jap lagi nak gerak balik, smbung wat keja, keja santai2 jeh, hari minggu kan... Okaip, mau gerak sudah nie... Selamat hari minggu wat korang... Chow chin chow...

mkn nc lemak n minum air kopi tok srpn pagi, yattaaa!!!



~senyum itu indahkan hati
~arepeace arelead

No comments:

Post a Comment